BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, December 30, 2010

Phone.

As a teenager you are at the last stage in your life when you will be happy to hear that the phone is for you. Ha, aku baru je elok and dapat phone. Japlagi dengar cite phone aku dah hilang. Maun aku demam lagi. Haha. Mesti tak faham kan? Okay. Aku cerita aku cerita.


One fine day, aku dan Eykha pergi hantar kertas kerja mak aku pergi cc. Then eykha pun cakap. Qifacomel, aku laparlah. Pergi beli maggi nak, maggi tomyam ke kari? Aku cakap tomyam. End of conversation.

Sampai kat kedai tu, aku bawak phone tu. Lepas dah selesai pasal kertas kerja tu, kitorang pun gerak pegi 7e. Cari maggi. Takde. Pergi pulak kedai megaway yang besar tu. Yang uncle friendly tu. Takde jugak. Last last Eykha busuk tu cakap. Kat 7e tadi tu ade. Tapi satu satu. Boleh? Ha datang lah balik kat kedai tu. Lepas beli. Balik rumah.

Sesampai je rumah Eykha, aku cari phone aku dah takde. Kau tau jelah apa yang aku rasa. Menggelibak, takut, resah, gelisah semua ada. Bercampur baur lah bungek. Haha bungek. Aku dengan menggelibaknya cakap dengan Eykha, weh mana phone aku. Pegii lah balik kat kedai kedai tadi tu. Makcik tu cakap takde. Akak tu cakap takde. Uncle tu cakap takde. Punyalah aku geram. Rasa nak menjerit je. Siapa lahanat nak ambik phone murah aku tu.

Baliklah dengan rasa kecewa.. sambil tu rasa something dekat maggi tersebut. Aku ambil dan aku lihat plastic maggi itu. Rupa rupanya, ada phone aku. Sengal. Time tu aku nak menangis da. Haduh. 10 kali misscall. Memang harini sengal betul lah.

I love to surf the Net and talk on the phone with my friends. Thank God, jumpa balik phone tu. Kalau tak. Demam aku. Alhamdulillah :D

0 comments: