BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, July 26, 2010

Sesampainya di Rumah.

Hari ini sangat memenatkan aku. Ohh My God. Namun begitu aku tabah menghadapinya dengan tenang, rela dan senang hati. Aku mengaku, harini banyak homework. Antaranya ialah :

  1. Bahasa Melayu (karangan bahan rangsangan)
  2. Mathematic (arc of the circle)
  3. Science (water supply)
  4. Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
  5. English (comprehension)
Akhirnya, berkat usaha dan gigih aku dalam mencapai cita-cita menjadi doktor, aku dapat menyiapkan kerja-kerja tersebut. Tapi, bm dengan psk belum siap lah. Aku kan rajin, memberi sepenuh perhatian kepada pelajaran walaupun pelajaran tersebut ialah Pendidikan Jasmani dan Kesihatan.

Pukul 2.00 petang. Jam Loceng di Sekolah Menengah Dato' Haji Mohd Redza berbunyi dengan nyaring sekali. Pada waktu yang sama perut aku pun memainkan alunan muzik caklempong; tari perut lapa. Tunggu la Eykhaa di korridor 2 Harapan dengan penuh kelaparan. Kami turun ke bawah bersama-sama dan menunggu orang lagi, HAHA keje kitorang memang tunggu orang je, *Syakilalalalalala Azira dan Adila. Tunggu punya tunggu tak turunturun, dorang ni ade satu hobi bila nak balik. Pergi tandas, tengok cermin, betulkan baju and so on. Tak sampai jugak. Aku dengan penuh perasaan laparnya berkata "wea, tunggu dorang kat kantin ah" "jom" katanya. Lalu kami pun naik ke kantin.

Sampai di kantin, aku meletakkan kepala aku yang comel ini ke atas meja dan merebahkan diriku di situ, Ohh bestnye dapat tido di kantinn :)) Patu aku kua ah kantin. Sekali aku tgk si Dila ng Kila ade lak tepi dewan tertutup, mcm biaselah, tenung muka kat cermin. OIII jerit ku sambil tersenyum;) WEA LEPASNI AKU TUNGGU KO KAT KANTIN AH KALAU KAU LAMBAT EH ? -,- OKEOKE.

3.30 petang. Bas masih belum sampai. Tuhan, perut aku tidak bisa buat lagu Khatimah Cinta lagi , aku seperti awek manis kebuluran di pondok bas berhampiran dengan jalanraya yang lurus kat depan sekolah aku tu. "Mana bas ni?" aku dengan sakit hatinya, tertidur di tepi jalan eh di pondok bas yang buruk itu. Tiba-tiba, ade satu bau ini amat mengasyikkan. Bau lori sampah, astaghfirullahhalazimmmm. Aku terkejut ! aku fikir lori tilam yang lalu rupa-rupanya lori sampah seindah Indah Water. Lepastu eykha g call ayah dia.

4.00 petang. Sampai lah aku di rumah. Aku bukak tudung saji. YEAAAAAAAAA ! makanan kegemaran, ikan sembilang masak cili api. Apa lagi? aku mengambil pinggan dan terus makan. Patu Online. Ohh leganya. Kenyang hatiku hehehe ;)

0 comments: